Ταξίδι στην Κεντρική Ευρώπη – Μέρος Α’ – Ουγγαρία

Η απόφαση για ένα τόσο μεγάλο οδικό ταξίδι δεν είναι εύκολη, από την άλλη όμως υπάρχουν αρκετά πλεονεκτήματα που το κάνουν ελκυστικό. Μ’ αυτό τον τρόπο μας δόθηκε η δυνατότητα να γνωρίσουμε μεγάλο μέρος της Ουγγαρίας, της Σλοβακίας, της Τσεχίας και της Αυστρίας, μοναδικές εικόνες από την ύπαιθρο και τις πόλεις πλημμύρισαν το μυαλό μας… και θα μας συντροφεύουν για μια ζωή.

Αθήνα – Νις, Σερβία (μέσω Ευζώνων, σημείο Β)

Ξεκινήσαμε από την Αθήνα ακολουθώντας την Εθνική Οδό μέχρι τη Θεσσαλονίκη.  Στη συνέχεια στρίψαμε αριστερά για Κιλκίς και κατευθυνθήκαμε προς τους Ευζώνους και τα σύνορα με τα Σκόπια.

Η είσοδος στη γειτονική χώρα έγινε χωρίς καθυστερήσεις!! Το πρώτο που αντικρίσαμε  ήταν τα  επιβλητικά καζίνο, επενδύσεις ξένων που ποντάρουν στους Σκοπιανούς και Έλληνες fans του τζόγου. Στα αριστερά μας  η πόλη της  Γευγελής  και ο ποταμός Αξιός ή Βαρδάρης που ήταν συνταξιδιώτης μας για αρκετά χιλιόμετρα.  Ο δρόμος απελπιστικά στενός και επικίνδυνος ευτυχώς όμως χωρίς πολλά αυτοκίνητα. Στα περίπου 330 χλμ (google map) που χρειάστηκε να διανύσουμε για να φθάσουμε στα σύνορα με τη Σερβία συναντήσαμε ελάχιστα αυτοκίνητα, μικρά φτωχικά χωριά, και αρκετές καλλιέργειες αμπελιών που τη σοδειά τους τη στέλνουν στην Ελλάδα για την παραγωγή κρασιού (πάντως έχουν γίνει αρκετές ελληνικές επενδύσεις στη χώρα).

Νωρίς το απόγευμα φθάσαμε στα σύνορα της Σερβίας και αντικρίσαμε  ουρές  αυτοκινήτων με τους απηυδισμένους οδηγούς να κόβουν βόλτες γύρω τους…..  Θα σας πω, μόνο, πως μείναμε εκεί περίπου 2 ώρες!!!! Αυτή η καθυστέρηση μας έφερε πίσω στο πρόγραμμα και όταν πλέον φθάσαμε στο ξενοδοχείο λίγο έξω από τη Νις νιώθαμε εξαντλημένοι. ΟΜΩΣ…..μας περίμενε μεγάλη έκπληξη αφού γινόταν παραδοσιακό γλέντι γάμου με ζωντανή μουσική αλά Κουστουρίτσα!! Το νεόνυμφο ζευγάρι μας καλωσόρισε στο γλέντι του. Βγήκαμε μαζί φωτογραφίες, χορέψαμε, φάγαμε και η πρώτη ημέρα του ταξιδιού έκλεισε όμορφα.

Αν αναρωτιέστε για το ξενοδοχείο – motel ήταν κάτω του μετρίου ευτυχώς όμως ένα βράδυ ήταν και πέρασε.

—————————————————————————————————————————————

Την επόμενη ημέρα ξεκινήσαμε για τον πρώτο βασικό μας προορισμό, τη Βουδαπέστη. Φύγαμε από τη Νις και κατευθυνθήκαμε βόρεια προς το Βελιγράδι (εκεί συναντήσαμε για πρώτη φορά το Δούναβη), το Νόβι Σαντ και τη Σουμπότιτσα που είναι τα σύνορα Σερβίας -Ουγγαρίας (στην πλευρά της δεύτερης βρίσκεται η πόλη Σεγκέντ, Szeged, μέχρι εκεί διανύσαμε 464 χλμ Από το Szeged στη Βουδαπέστη είναι ακόμα 170 χλμ).

Νις - Βουδαπέστη - Μπρατισλάβα - Πράγα - Τσέσκυ Κρούμλοβ - Βιέννη

Δούναβης

Στη διαδρομή απολαύσαμε τη Σερβική ύπαιθρο που ήταν σαφώς ομορφότερη από τη Σκοπιανή με περισσότερο πράσινο (όσο πλησιάζαμε προς το Βορρά) και καλλιεργημένα χωράφια.

Περιττό να σας πω ότι στα σύνορα εξόδου από τη χώρα περάσαμε ακόμα ένα Γολγοθά διατυπώσεων και καθυστερήσεων (τελικά πρέπει να το κάνουν επίτηδες…). Ευτυχώς όμως μπήκαμε στην Ουγγαρία και από κει και ύστερα δεν υπήρξε άλλη ταλαιπωρία.

Όσο προχωρούσαμε προς το εσωτερικό της χώρας το τοπίο άλλαζε, μεγάλες πεδιάδες με καλλιέργειες βρώμης, ηλίανθων, ζαχαρότευτλων, κριθαριού κ.α. διαδέχονταν η μια την άλλη. Σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού παρατηρούσα  τις έντονες αλλαγές στο τοπίο και την εμφανή πλέον άνοδο του βιοτικού επιπέδου σε σχέση με τις δύο χώρες που είχαμε ήδη διασχίσει. Νωρίς το βράδυ φθάσαμε στο ξενοδοχείο, το Danubius Hotel Flamenco, σε μια όμορφη περιοχή στη Βούδα (ο Δούναβης χωρίζει τη Βουδαπέστη στη μέση, δυτικά προς τους λόφους βρίσκονται η Βούδα και η Obuda και ανατολικά στον κάμπο η Πέστη. Η Obuda είναι η παλιά Βούδα).

Θέα από το δωμάτιο του ξενοδοχείου

Αφού τακτοποιηθήκαμε στα δωμάτια μας, δειπνήσαμε και στη συνέχεια φύγαμε για μια νυχτερινή περιήγηση στην πόλη…

Πλατεία Ηρώων - Μνημείο Χιλιετηρίδας με τα αγάλματα των αρχηγών των 7 Μαγυάρων φυλών που ίδρυσαν την Ουγγαρία.

Πλατεία Ηρώων

Στην Πλατεία Ηρώων καταλήγει η περίφημη Λεωφόρος Andrássy. Πίσω της ξεκινά το Δημοτικό Άλσος με το παγοδρόμιο και τους χώρους αναψυχής και περιπάτου.  Η βραδιά έκλεισε με τις εικόνες της φωτισμένης Βουδαπέστης και τις αντανακλάσεις της στο Δούναβη. Η προσμονή για την επόμενη ημέρα ήταν μεγάλη!!

———————————————————————————————————————————–

Η πλατεία μπροστά από το ξενοδοχείο

Αν και το πρωινό ξύπνημα δεν μας ενθουσιάζει, ξέροντας πως θα μας ξεναγήσουν σε μια πανέμορφη πόλη ξεχάσαμε και τη νύστα και την κούραση. Ξεκινήσαμε τη βόλτα από τη Λεωφόρο  Andrássy. Eίδαμε το εντυπωσιακό κτίριο της κρατικής Όπερας, το Μουσείο του Τρόμου που υπήρξε αρχηγείο των Ναζί, την πλατεία Octogon και τα Μουσεία Καλών Τεχνών και Μοντέρνας Τέχνης στην Πλατεία Ηρώων. Καλύτερα είναι να περπατήσετε κατά μήκος της λεωφόρου ώστε να απολαύσετε με την ησυχία σας τα όμορφα κτίρια, τα καταστήματα και την εντυπωσιακή οκταγωνική πλατεία. Επίσης πολύ όμορφος είναι ο περίπατος εντός του δημοτικού άλσους (εκεί θα δείτε και ένα «διαφορετικό», ως προς την αρχιτεκτονική, πύργο ο οποίος δεν κατοικήθηκε ποτέ απλά κατασκευάστηκε για λόγους εντυπωσιασμού…..). Κοντά βρίσκεται και ο Ναός του Αγίου Στεφάνου με το όμορφο εσωτερικό του.

Η συνέχεια της βόλτας μας επιφύλασσε όμορφες εκπλήξεις όπως το Παλάτι (Royal Palace) ένα από τα πιο εντυπωσιακά οικοδομήματα της Βουδαπέστης. Δυστυχώς, λόγω έλλειψης χρόνου δεν το επισκεφτήκαμε…. ίσως στο επόμενο ταξίδι.

Η επόμενη στάση έγινε στον Πύργο των Ψαράδων ο οποίος καταλαμβάνει τη θέση όπου βρίσκονταν τα αμυντικά τείχη της Βούδας και μια πλατεία όπου πωλούνταν ψάρια. Το κτίριο, από όπου προσφέρεται θέα στο Δούναβη και την Πέστη αποτελεί μια καθαρά αισθητική προσθήκη.  Στη γύρω περιοχή θα βρείτε μικρά μαγαζιά με παραδοσιακά προϊόντα όπως κεντήματα, ποτά, το κρασί: «αίμα του ταύρου», σοκολατάκια, πάπρικα και λοιπά αναμνηστικά.

Άνοδος προς τον πύργο των ψαράδων

Το κτίριο από το οποίο φαίνεται ο Δούναβης και η Πέστη

Το Κοινοβούλιο της Βουδαπέστης

Η ξενάγηση συνεχίστηκε με την επίσκεψη στο λόφο Gellert (Citadella). Εκτός από το φρούριο εκεί δεσπόζει και το άγαλμα της ελευθερίας (ύψους 14μ), ένα από τα ελάχιστα αγάλματα που συνεχίζουν να στολίζουν την πόλη και ανήκουν στην κομμουνιστική περίοδο. Όσο για τη θέα προς την Πέστη…… είναι απλά….συγκλονιστική (δυστυχώς ο καιρός ήταν συννεφιασμένος και οι φωτογραφίες δεν είναι φωτεινές):

φρούριο στο λόφο Gellert

Όσον αφορά το φρούριο έχει πλέον μετατραπεί σε τουριστικό ξενοδοχείο το οποίο διαθέτει αίθουσες για τη διοργάνωση μουσικών βραδιών με τσιγγάνικα βιολιά. Το βράδυ επιστρέψαμε για να απολαύσουμε μια τέτοια παράσταση.

Φεύγοντας από εκεί πήγαμε στο ξενοδοχείο για ξεκούραση. Tο απόγευμα περπατήσαμε μέχρι τη Vaci Utca (Utca σημαίνει οδός), τον κεντρικό πεζόδρομο με τα περισσότερα καταστήματα..

Οδός Vaci

Η κλειστή αγορά της Βουδαπέστης, εκεί μπορείτε να βρείτε ζαρζαβατικά, πάπρικα (για την οποία φημίζεται), σαλάμια, κρέατα κλπ.

–και στη συνέχεια απολαύσαμε μια βαρκάδα στο Δούναβη

Τελικά αυτή την πόλη δεν τη χορταίνεις με τίποτα, ίσως φταίει που μείναμε λίγες μέρες, τι να πω… Θα ήθελα να επιστρέψω κάποια στιγμή. Αν πάντως με ρωτήσετε τι την χαρακτηρίζει θα σας πω η αριστοκρατική της όψη και η ευγένεια των ανθρώπων της.

Την επόμενη το πρωί αφήσαμε πίσω μας τη Βουδαπέστη και κατευθυνθήκαμε προς τη Σλοβακία και την πρωτεύουσά της την Μπρατισλάβα.

Η συνέχεια στο επόμενο post ……